REGULAMIN KORZYSTANIA ZE STRONY, REZERWACJI I WYNAJMU APARTAMENTÓW
wersja z dnia: 20 października 2023
§ 1
Postanowienia wstępne
-
- Strona internetowa www.mostowa27.pl prowadzona jest przez Dopomoga spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000756441, posiadającą numer NIP 7010891671 oraz numer REGON: 381744840, z siedzibą w Toruniu przy ulicy Szewskiej 6 lok. 7 (87-100 Toruń).
-
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, Przedsiębiorców oraz Przedsiębiorców Indywidualnych korzystających ze Strony i określa zasady korzystania ze Strony, warunki rezerwacji i wynajmu Apartamentów oraz zasady i tryb zawierania Umów z Klientem na odległość za pośrednictwem Strony.
§ 2
Definicje
Pojęciom użytym w niniejszym Regulaminie należy nadać następujące znaczenie:
-
- Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, posiadająca dodatkowe uprawnienia, wynikające z przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. z dnia 2020.02.21, Dz.U.2020.287).
-
- Usługodawca – podmiot świadczący Usługi na rzecz Klienta, tj. Dopomoga spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Toruń w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000756441, posiadająca numer NIP 7010891671 oraz numer REGON: 381744840, z siedzibą w Toruniu przy ulicy Szewskiej 6 lok. 7 (87-100 Toruń), świadcząca Usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
-
- Klient – każdy podmiot dokonujący rezerwacji za pośrednictwem Strony: Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca Indywidualny.
-
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą i niebędąca Przedsiębiorcą Indywidualnym, która korzysta z Usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę za pośrednictwem Strony.
-
- Przedsiębiorca Indywidualny – osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
- Strona – platforma internetowa, składająca się z zespołu urządzeń informatycznych, w tym w szczególności oprogramowania, rozwiązań serwerowych i sprzętowych, która umożliwia Klientom zapoznawanie się z ofertą Usługodawcy oraz rezerwację Apartamentów przez Internet.
-
- Umowa – umowa o świadczenie Usług hotelowych, zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Strony), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
-
- Regulamin – niniejszy regulamin Strony.
-
- System Rezerwacyjny – system dostępny na Stronie umożliwiający dokonanie rezerwacji, w szczególności poprzez wybranie Apartamentu i terminu pobytu oraz określenie warunków Umowy, w tym sposobu płatności.
-
- Apartament – jeden z pięciu umeblowanych lokali mieszkalnych będących własnością Usługodawcy, które Klient może zarezerwować przez Stronę; dokładne adresy lokali są dostępne na Stronie w zakładce „Apartamenty”.
-
- Strony – Klient oraz Usługodawca.
-
- Urządzenie – urządzenie elektroniczne, takie jak komputer, telefon komórkowy lub tablet, z zainstalowaną przeglądarką internetową, które umożliwia Klientowi korzystanie z funkcjonalności Strony.
-
- Usługa – oznacza usługę świadczoną drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta, bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie użytkownika, przesyłaną i otrzymywaną za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).
§ 3
Postanowienia ogólne i dane Usługodawcy
-
- Niniejszy Regulamin został wprowadzony przez Usługodawcę w celu spełnienia wymogów wskazanych w ustawie z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu Usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344.) i stanowi umowę o świadczenie Usług drogą elektroniczną, zawieraną pomiędzy Klientem a Usługodawcą, której przedmiotem jest świadczenie Usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, w szczególności określającym zasady rezerwacji Apartamentów w ramach Strony i wynajmu Apartamentów.
- Niniejszy Regulamin jest dokumentem regulującym prawa oraz obowiązki Klienta oraz Usługodawcy i stanowi wiążącą umowę zawieraną pomiędzy Usługodawcą a Klientem. Dokonanie rezerwacji Apartamentu w ramach Strony wymaga akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu. Akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu równoznaczna jest z zawarciem Umowy o świadczenie Usług drogą elektroniczną pomiędzy Usługodawcą a Klientem.
-
- Szczegółowe dane teleadresowe Usługodawcy są następujące:
- Niniejszy Regulamin został wprowadzony przez Usługodawcę w celu spełnienia wymogów wskazanych w ustawie z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu Usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344.) i stanowi umowę o świadczenie Usług drogą elektroniczną, zawieraną pomiędzy Klientem a Usługodawcą, której przedmiotem jest świadczenie Usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, w szczególności określającym zasady rezerwacji Apartamentów w ramach Strony i wynajmu Apartamentów.
-
- Adres Usługodawcy: ul. Szewska 6 lok. 7, 87-100 Toruń,
-
- Adres e-mail Usługodawcy: info@mostowa27.pl,
-
- Numer telefonu Usługodawcy: +48 501727502,
-
- Numer rachunku bankowego: 02 2490 0005 0000 4520 1565 6171
– Klient może porozumiewać się z Usługodawcą za pomocą adresów i numeru telefonu podanych w niniejszym paragrafie.
– Klient może porozumieć się telefonicznie z Usługodawcą od poniedziałku do piątku w godzinach: 8-16.W sytuacji gdy w ramach Strony dostępne są opinie o Apartamentach, Usługodawca wskazuje, że nie dokonuje weryfikacji czy opinie są prawdziwe oraz czy zostały dodane przez osoby, które wynajmowały dany Apartament. Usługodawca wskazuje, że nie odpowiada za treść wskazanych opinii. Jednocześnie Usługodawca wskazuje, że opinie nie są dodawane przez niego lub na jego polecenie.
– Usługodawca wskazuje, że rezerwacja oraz wynajęcie Apartamentów może być dostępna również poza Stroną, w tym w ramach platform rezerwacyjnych, dostępnych w Internecie. Usługodawca wskazuje, że warunki cenowe dokonywania takich rezerwacji mogą być inne niż te w ramach Strony, z uwagi na odrębne polityki cenowe określonych platform rezerwacyjnych.
- Numer rachunku bankowego: 02 2490 0005 0000 4520 1565 6171
§ 4
Wymagania techniczne
-
- Do korzystania ze Strony, w tym przeglądania dostępnych Apartamentów oraz dokonywania rezerwacji Apartamentów, niezbędne są:
-
- Urządzenie, takie jak telefon komórkowy, tablet czy też komputer osobisty, z zainstalowaną przeglądarką internetową Mozilla Firefox, Apple Safari, Google Chrome, Opera czy Microsoft Edge, w wersji nie starszej niż rok (z zainstalowanymi aktualizacjami),
-
- dostęp do sieci Internet,
-
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
-
- Usługodawca wskazuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z istnieniem zagrożeń, takich jak aktywność przestępców internetowych, próby wyłudzenia danych lub środków płatniczych, wirusy oraz inne złośliwe oprogramowanie. W związku z tym Usługodawca zaleca, aby Klient stosował adekwatne do zagrożeń zabezpieczenia, takie jak:
-
- blokowanie dostępu do swojego Urządzenia za pomocą hasła lub kodu PIN,
-
- posiadanie oprogramowania antywirusowego z zaktualizowaną bazą wirusów,
-
- posiadanie zaktualizowanego systemu operacyjnego,
-
- weryfikowanie czy Klient podaje swoje dane osobowe na prawidłowej stronie internetowej, w szczególności poprzez sprawdzenie poprawności adresu URL oraz sprawdzenie, czy połączenie z daną stroną internetową jest szyfrowane.
-
- Usługodawca zobowiązuje się świadczyć Usługi drogą elektroniczną w sposób nieprzerwany, 7 dni w tygodniu.
-
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do przejściowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług drogą elektroniczną ze względu na czynności konserwacyjne, serwisowe lub związane z modyfikacją Strony internetowej. Usługodawca zastrzega sobie możliwość prowadzenia prac naprawczych również doraźnie, w szczególności w celu likwidowania błędów lub usterek, których usunięcie nie jest związane z koniecznością wyłączenia Strony przez dłuższy czas.
§ 5
Opis Usług świadczonych drogą elektroniczną
-
- Usługodawca umożliwia Klientom korzystanie z funkcjonalności Strony, które obejmują w szczególności:
-
- możliwość kontaktowania się Klienta z Usługodawcą za pomocą podanych danych kontaktowych lub umieszczonego na Stronie formularza kontaktowego,
-
- przeglądanie Apartamentów dostępnych na wynajem za pośrednictwem Strony,
-
- dokonywanie rezerwacji Apartamentów przez System Rezerwacyjny dostępny na Stronie,
-
- uiszczanie opłaty za zarezerwowany Apartament.
-
- Poza Usługami wskazanymi w ust. 1, Usługodawca ma prawo do prowadzenia innych działań za pośrednictwem Strony, w tym w szczególności umożliwianie Klientom zapisywanie się do newslettera lub organizowanie konkursów oraz innych działań promocyjnych.
§ 6
Zasady dokonywania rezerwacji
-
- W celu dokonania rezerwacji Apartamentu poprzez System Rezerwacyjny należy:
- wybrać Apartament będący przedmiotem rezerwacji, a następnie kliknąć przycisk „Zarezerwuj” (lub równoznaczny);
- przejść do Systemu Rezerwacyjnego i potwierdzić chęć dokonania rezerwacji wybranego Apartamentu w danym terminie,
- wypełnić formularz rezerwacyjny poprzez podanie następujących danych osobowych:
- w przypadku Konsumentów:
- imienia i nazwiska,
- adresu zamieszkania,
- adresu poczty elektronicznej,
- numeru telefonu.
- w przypadku Przedsiębiorców i Przedsiębiorców Indywidualnych:
- imienia i nazwiska lub nazwy (firmy) jednostki organizacyjnej będącej Klientem,
- adresu prowadzenia działalności gospodarczej,
- NIP,
- adresu poczty elektronicznej,
- numeru telefonu.
- wybrać sposób płatności,
- zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu oraz potwierdzić zapoznanie się z treścią polityki prywatności,
-
- zawrzeć ewentualne uwagi lub przekazać ewentualne dodatkowe informacje przez Klienta.
- W celu dokonania rezerwacji Apartamentu poprzez System Rezerwacyjny należy:
-
- Po uzupełnieniu danych i wprowadzeniu przez Klienta informacji, o których mowa powyżej, Klient ma prawo do dokonania rezerwacji wybranego Apartamentu w wybranym terminie, poprzez naciśnięcie przycisku „Rezerwuję i płacę” (lub równoznacznego).
-
- Usługodawca wskazuje, że znajdujące się w ramach Strony informacje o Apartamentach, w tym zwłaszcza ceny lub informacje o dostępności Apartamentów stanowią jedynie zaproszenie do składania ofert przez Klientów. Po otrzymaniu informacji o złożeniu takiej oferty (dokonaniu rezerwacji za pośrednictwem Strony) Usługodawca potwierdza jego przyjęcie za pośrednictwem wiadomości e-mail, przesłanej Klientowi lub odmawia przyjęcia oferty.
-
- Usługodawca potwierdza rezerwację w terminie 3 dni roboczych od dnia jej dokonania przez Klienta. Brak odpowiedzi Usługodawcy w tym terminie uznawany jest za odmowę dokonania rezerwacji. W przypadku braku potwierdzenia rezerwacji Usługodawca zwraca Klientowi uiszczoną przez niego opłatę.
-
- Usługodawca wskazuje, że z uwagi na treść przepisu art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsumentom oraz Przedsiębiorcom Indywidualnym nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Usługodawcą w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia (w szczególności umowy obejmującej rezerwację Apartamentu).
-
- Rezerwacje mogą być dokonywane wyłącznie przez osoby pełnoletnie.
§ 7
Płatności
-
- Po dokonaniu rezerwacji Apartamentu przez Klienta, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, Klient jest obowiązany do dokonania płatności za zarezerwowany Apartament.
-
- Płatność elektroniczna z tytułu rezerwacji może być dokonana za pomocą:
– przelewu bankowego – w takim przypadku Usługodawca przekaże Klientowi dane do przelewu niezwłocznie po dokonaniu przez Klienta rezerwacji, na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta,
– usługi Przelewy24 – w takim przypadku niezwłocznie po dokonaniu przez Klienta rezerwacji, zostaje on przekierowany na stronę internetową wybranego przez niego zewnętrznego dostawcy Usług płatniczych – w tym wypadku jest to PayPro S.A., adres: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań. W przypadku wyboru dostawcy Usług płatniczych realizacja Usługi pośrednictwa w płatności odbywa się zgodnie z regulaminem tego dostawcy.
- Płatność elektroniczna z tytułu rezerwacji może być dokonana za pomocą:
-
- Klient jest zobowiązany do uiszczenia całości wynagrodzenia niezwłocznie po dokonaniu rezerwacji. Jeżeli Klient dokonuje płatności za pośrednictwem przelewu bankowego, zaksięgowanie środków na rachunku bankowym Usługodawcy powinno nastąpić w terminie 3 dni od dnia dokonania rezerwacji, nie później jednak niż w momencie rozpoczęcia korzystania przez Klienta z Apartamentu. W przypadku gdy środki nie zostaną uiszczone we wskazanym terminie, Umowę uważa się za niezawartą.
-
- W uzasadnionych przypadkach Usługodawca może podzielić płatność z tytułu rezerwacji na dwie części. Pierwsza część płatności stanowi zadatek uiszczony na poczet rezerwacji Apartamentu, który płatny jest zgodnie z postanowieniami ust. 3. W takim przypadku pozostała część opłaty za wynajęty Apartament jest pobierana w późniejszym czasie, oznaczonym przez Usługodawcę w momencie dokonywania przez Klienta rezerwacji (najpóźniej w dniu przyjazdu). Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą lub Przedsiębiorcą Indywidualnym, Usługodawca na prośbę takiego Klienta prześle fakturę pro forma obejmującą wysokość zadatku.
-
- Usługodawca nie pobiera dodatkowej kaucji z tytułu wynajmu Apartamentu.
-
- Podane w ramach Strony ceny za wynajem Apartamentów są kwotami brutto, powiększonymi o należny podatek VAT w obowiązującej stawce.
-
- Faktura VAT zostanie przesłana Klientowi na adres e-mail podany w momencie dokonania rezerwacji Apartamentu.
-
- Usługodawca potwierdza rezerwację po zaksięgowaniu płatności za Apartament na rachunku bankowym Usługodawcy lub otrzymaniu przez Usługodawcę informacji od zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, dotyczącej tego, że płatność została zrealizowana przez Klienta.
-
- Pod dokonaniu płatności Usługodawca prześle Klientowi potwierdzenie rezerwacji, dokładny adres Apartamentu i dane osoby kontaktowej odpowiedzialnej za przekazanie informacji dotyczących dostępu do Apartamentu na adres e-mail podany w momencie dokonania rezerwacji Apartamentu.
-
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen wynajmu oferowanych w ramach Strony Apartamentów, przeprowadzania promocji i udzielania rabatów. W każdym przypadku obniżenia ceny, jeśli Usługodawca informuje o tym, że dana cena uległa obniżeniu i ma charakter promocyjny, obok informacji o obniżonej cenie widnieje również informacja o najniższej cenie wynajmu danego Apartamentu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
-
- Usługodawcy przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Klienta do Apartamentu dla zabezpieczenia należności za mieszkanie, utrzymanie i usługi dostarczone Klientowi.
§ 8
Zasady anulowania rezerwacji i zmiany rezerwacji
-
- Klient ma prawo anulowania rezerwacji informując o tym Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej.
-
- W razie anulowania rezerwacji w terminie do 14 dni przed planowanym przyjazdem Usługodawca zwraca Klientowi 100% opłaty pobraną z tytułu rezerwacji. W razie anulowania rezerwacji w terminie do 7 dni przed planowanym przyjazdem, Usługodawca zwraca Klientowi opłatę pobraną z tytułu rezerwacji pomniejszoną o koszt najmu Apartamentu za 1 dobę. Po upływie terminu 7 dni opłata nie ulega zwrotowi.
-
- Zmiana terminu rezerwacji jest możliwa wyłącznie za zgodą Usługodawcy, jeżeli dostępny jest ten sam lub inny Apartament, który może zostać zaproponowany Klientowi. W takim przypadku zmiana nie podlega dodatkowej opłacie.
-
- Z uwagi na możliwość wystąpienia zdarzeń losowych niezależnych od Usługodawcy, Usługodawca zastrzega sobie prawo do anulowania lub zmiany rezerwacji. Zmiana rezerwacji polega na udostępnieniu innego Apartamentu o podobnym lub wyższym standardzie i w tej samej cenie lub zmiany terminu rezerwacji. W wypadku braku zgody Klienta na zmianę rezerwacji umowa ulega rozwiązaniu, a Usługodawca ma obowiązek zwrotu Klientowi wpłaconej przez niego kwoty.
§ 9
Zasady wynajmu Apartamentów
-
- Apartamenty są wynajmowane na doby. Minimalny okres najmu to 1 doba.
-
- Doba hotelowa zaczyna się o godzinie 15:00 w pierwszym dniu wskazanym przez Klienta w rezerwacji jako dzień rozpoczęcia pobytu, a kończy się o godzinie 11:00 w ostatnim dniu pobytu wskazanym w rezerwacji. W zależności od dostępności Apartamentu i po uprzednim ustaleniu z Usługodawcą istnieje możliwość wcześniejszego zameldowania i późniejszego wymeldowania z Apartamentu.
-
- Dokonanie rezerwacji na ten sam dzień (tj. dzień rezerwacji) jest możliwe do godziny 21:00. Przyjazd w dniu rezerwacji po tej godzinie jest możliwy po uprzednim ustaleniu z Usługodawcą.
-
- W dniu przyjazdu Klient otrzyma w wiadomości SMS lub e-mail (w zależności od wyboru Klienta) kody do wejścia do klatki schodowej oraz zamka do drzwi, które umożliwią mu zakwaterowanie w Apartamencie. Cisza nocna trwa od godziny 22:00 do 7:00.
-
- W ramach opłaty za wynajem Apartamentu wliczone są koszty Wi-Fi, zużycia prądu, wody i koszty ogrzewania według ich normalnego zużycia.
-
- Z Apartamentu mogą korzystać wyłącznie osoby w liczbie wskazanej przez Klienta podczas dokonywania rezerwacji.
-
- Klient nie może podnajmować ani udostępniać Apartamentu osobom trzecim.
-
- Klient zobowiązuje się dbać o wynajęty Apartament oraz jego wyposażenie, a po wymeldowaniu zobowiązuje się zwrócić go w stanie niepogorszonym. Klient jest odpowiedzialny za wszelkie szkody wyrządzone w Apartamencie przez niego lub przez osoby z nim przebywające.
-
- Dzieci poniżej 12 lat powinny znajdować się na terenie Apartamentu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych.
-
- Zabrania się organizowania przyjęć i imprez okolicznościowych w Apartamencie, głośnego słuchania muzyki lub podejmowanie innych działań zakłócających spokój innych mieszkańców. W Apartamencie może przebywać nie więcej osób niż wskazano w treści rezerwacji.
-
- Najem Apartamentu do celów komercyjnych, spotkań biznesowych, towarzyskich, sesji zdjęciowych, nagrań wideo jest możliwy wyłącznie za zgodą Usługodawcy i wymaga zawarcia odrębnej umowy.
-
- Klient zobowiązuje się do niepowodowania nadmiernego hałasu na terenie Apartamentu i w jego obrębie, zapobiegania wydostawaniu się nieprzyjemnych zapachów z Apartamentu, niezakłócania pobytu pozostałym klientom Usługodawcy w żaden inny sposób.
-
- Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w Apartamentach i innych pomieszczeniach znajdujących się w obrębie Apartamentów grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych, niestanowiących wyposażenia tych pomieszczeń. Powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych. Zabronione jest także używanie w Apartamentach otwartego ognia w jakiejkolwiek postaci.
-
- W Apartamencie i na klatce schodowej obowiązuje zakaz palenia wyrobów tytoniowych i papierosów elektronicznych.
-
- Przyprowadzanie zwierząt do Apartamentu jest niedozwolone.
-
- W Apartamentach znajdujących się przy ul. Mostowej 27 w Toruniu Klienci mogą korzystać z tarasu znajdującego się na dachu budynku. Na tarasie obowiązuje zakaz spożywania alkoholu i innych używek, zakaz uprawiania sportu oraz urządzania imprez towarzyskich (m.in. grilla).
-
- Wymeldowanie z Apartamentu odbywa się przy obecności przedstawiciela Usługodawcy lub bezkontaktowo.
-
- Po wymeldowaniu się Klienta z Apartamentu serwis sprzątający/techniczny Usługodawcy weryfikuje stan Apartamentu i dokonuje jego sprzątania. W razie ujawnienia szkód w Apartamencie, Usługodawca dokonuje wyceny kosztów naprawienia szkód.
-
- W przypadku powstania w Apartamencie lub jego wyposażeniu szkód, za które odpowiedzialność ponosi Klient lub osoba przebywająca z Klientem, Usługodawca zastrzega sobie prawo do żądania od Klienta naprawienia tych szkód poprzez zapłatę odpowiedniej kwoty tytułem naprawienia szkody przez Klienta. Zapłata odbywa się w formie uzgodnionej przez Strony.
-
- Usługodawca oświadcza, że na bieżąco monitoruje i aktualizuje opis wyposażenia Apartamentu oraz jego stan i dba o utrzymanie standardu Apartamentu. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody doznane przez Klienta podczas pobytu w Apartamencie wynikające z nieprawidłowego korzystania z Apartamentu, warunków atmosferycznych czy zaniedbań Klienta.
-
- Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody dotyczące jego mienia lub mienia innych osób przebywających z Klientem (osoby trzecie). W razie gdyby osoba trzecia wystąpiła przeciwko Usługodawcy z jakimkolwiek roszczeniem lub żądaniem naprawienia szkody, Klient zwalnia Usługodawcę z odpowiedzialności i zobowiązuje się do naprawienia szkody i zaspokojenia roszczenia osoby trzeciej.
-
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za mienie należące do Klienta lub do osób przebywających z Klientem pozostawione w Apartamencie po zakończeniu pobytu.
-
- Klient jest zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia Usługodawcy jakichkolwiek wad, usterek lub nieprawidłowości, zaobserwowanych przez niego w Apartamencie oraz szkód powstałych w trakcie pobytu Klienta w Apartamencie
-
- W uzasadnionych przypadkach Klient zgodzi się udostępnić Apartament przedstawicielowi Usługodawcy w uprzednio uzgodnionym terminie.
-
- Wszelkie ograniczenia odpowiedzialności przewidziane w niniejszym paragrafie nie ograniczają ani nie modyfikują praw Klienta będącego Konsumentem, przyznanych przez obowiązujące przepisy.
§ 10
Reklamacje
-
- Klient ma prawo do zgłaszania Usługodawcy niezgodności świadczonych Usług z Umową.
-
- Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1 należy zgłosić przekazać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Usługodawcy wskazany w § 2 ust. 4 Regulaminu.
-
- W treści zgłoszenia należy wskazać
- adres e-mail Klienta,
- imię i nazwisko Klienta,
- opis, czego dotyczy reklamacja,
-
- żądania Klienta w związku ze złożoną reklamacją.
- W treści zgłoszenia należy wskazać
-
- Usługodawca przed rozpatrzeniem złożonej reklamacji, może zwrócić się do Klienta o jej uzupełnienie, jeżeli podane informacje, o których mowa w ust. 2 wymagają uzupełnienia w celu prawidłowego rozpatrzenia reklamacji.
-
- Usługodawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
-
- Odpowiedź na zgłoszoną reklamację zostanie udzielona Klientowi drogą elektroniczną na adres poczty e-mail wskazany przez Klienta.
§ 11
Prawa autorskie i działania niedozwolone
-
- Strona oraz jej poszczególne elementy składowe stanowią utwór, które są chronione przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 ro prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1231, z 2020 r. poz. 288.). Usługodawca oświadcza, że wszelkie prawa, w tym prawa własności intelektualnej do Strony, w tym grafik, opisów, zdjęć Apartamentów, materiałów i treści marketingowych, zawartości Strony i kodu źródłowego strony przysługują Usługodawcy. Sprzedawca oświadcza, że akceptacja ani wykonanie postanowień niniejszego Regulaminu, w tym korzystanie z funkcjonalności Strony przez Klientów, nie będzie stanowić naruszenia jakichkolwiek praw ani dóbr osób trzecich.
- Wszelkie prawa majątkowe do Strony oraz jej elementów, wskazanych w ust. 1 oraz wszelkie prawa z nią związane (ze wszystkimi adaptacjami i kopiami włącznie) pozostają własnością Usługodawcy.
- Klient ma prawo do korzystania ze Strony zgodnie z jej przeznaczeniem, w sposób nienaruszający praw Usługodawcy i innych Klientów, w tym w szczególności do przeglądania zawartości Strony, zapoznawania się z informacjami Apartamentach, dokonywania rezerwacji czy też kontaktowania się z Usługodawcą.
- Klient zobowiązuje się w szczególności do:
- przestrzegania praw autorskich oraz praw własności przemysłowej, w tym wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych Usługodawcy,
- powstrzymywania się od zamieszczania treści bezprawnych w jakimkolwiek miejscu Strony lub w innym miejscu, odnoszącym się do Strony, w szczególności: naruszających prawnie chronione interesy Usługodawcy lub innych Klientów, sprzecznych z zasadami współżycia społecznego, wulgarnych i obraźliwych, a także sprzecznych z niniejszym Regulaminem lub naruszających powszechnie obowiązujące przepisy prawa,
- powstrzymywania się od jakichkolwiek działań, które naruszałyby prywatność lub dobra osobiste innych Klientów,
- powstrzymywania się od jakichkolwiek działań, stanowiących nieuprawnioną ingerencję w system informatyczny Strony (w tym jego kod źródłowy oraz bazy danych), oraz działań, które mogłyby utrudniać lub zakłócać funkcjonowanie Strony, a także działań polegających na niszczeniu, zmianie, usuwaniu, uszkadzaniu, utrudnianiu dostępu do Strony przez inne osoby, w tym w szczególności innych Klientów,
- użytkowania Strony oraz wszelkich materiałów (jak np. opisy, grafiki czy też zdjęcia Apartamentów) i praw związanych ze Stroną zgodnie z niniejszym Regulaminem,
- niedokonywania lub umożliwiania dokonywania jakichkolwiek kopii Strony oraz wszelkich materiałów i praw związanych ze Stroną.
-
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zawieszenia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zablokowania dostępu do Strony w przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia lub żądania organu administracji publicznej lub innego do tego uprawnionego lub sądu polskiego lub zagranicznego, albo też wiarygodnej wiadomości o korzystaniu przez Klienta z usług świadczonych drogą elektroniczną w sposób niezgodny z prawem, postanowieniami niniejszego Regulaminu, mogących powodować odpowiedzialność prawną (w szczególności cywilną lub karną) lub też mogąca prowadzić do naruszenia praw osób trzecich, do czasu wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z otrzymanym zawiadomieniem, żądaniem lub wiarygodną wiadomością.
- Strona oraz jej poszczególne elementy składowe stanowią utwór, które są chronione przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 ro prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1231, z 2020 r. poz. 288.). Usługodawca oświadcza, że wszelkie prawa, w tym prawa własności intelektualnej do Strony, w tym grafik, opisów, zdjęć Apartamentów, materiałów i treści marketingowych, zawartości Strony i kodu źródłowego strony przysługują Usługodawcy. Sprzedawca oświadcza, że akceptacja ani wykonanie postanowień niniejszego Regulaminu, w tym korzystanie z funkcjonalności Strony przez Klientów, nie będzie stanowić naruszenia jakichkolwiek praw ani dóbr osób trzecich.
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
- Konsument może m.in. skorzystać z polubownych sądów konsumenckich, funkcjonujących przy Wojewódzkich Inspektorach Inspekcji Handlowej.
-
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
-
- W celu skorzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje także możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
-
- W przypadku chęci skorzystania z platformy ODR, Klient będący Konsumentem podczas składania skargi za jej pośrednictwem powinien podać następujący adres e-mail Usługodawcy: info@mostowa27.pl .
§ 13
Postanowienia końcowe
-
- W związku z korzystaniem przez Klienta z funkcjonalności Strony, Usługodawca przetwarza dane osobowe Klienta. Szczegółowe informacje w tym zakresie, dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym o danych administratora, celach i podstawach przetwarzania danych, jak i inne informacje, których podanie jest wymagane na podstawie przepisów prawa, zostały zawarte w Polityce Prywatności, dostępnej na Stronie.
-
- Usługodawca ma prawo do zakończenia świadczenia Usług drogą elektroniczną z zachowaniem trzydziestodniowego terminu wypowiedzenia. Może to nastąpić w szczególności z przyczyn gospodarczych, związanych np. z zakończeniem prowadzenia działalności gospodarczej związanej z funkcjonowaniem Strony. Usługodawca składa oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczeniu Usług drogą elektroniczną, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Klienta.
-
- Niezależnie od powyższych postanowień, Usługodawca może wypowiedzieć Klientowi umowę o świadczenie Usług drogą elektroniczną bez zachowania okresu wypowiedzenia, w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności naruszenia dóbr osobistych lub prywatności innych Klientów, naruszenia bezpieczeństwa Strony lub naruszenia zasad korzystania z Apartamentów.
-
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami innymi niż Przedsiębiorcy Indywidualni Usługodawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego takim Przedsiębiorcą. Dalej idąca odpowiedzialność względem Przedsiębiorców innych niż Przedsiębiorcy Indywidualni jest wyłączona.
-
- Umowy zawierane poprzez Stronę zawierane są w języku polskim.
-
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od opublikowania w ramach Strony internetowej.
-
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta.
-
- W przypadku powstania sporu związanego z wykonaniem postanowień niniejszego Regulaminu, Strony będą dążyły do rozwiązania sporu polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.